تجارت بین الملل

امارت متحده عربی – ویترین تجارت بین المللی

امارت متحده عربی – ویترین تجارت بین المللی

 

معرفی کشور امارات برای صادرات

کشور امارات متحده‌ی عربی در غرب آسیا و در شرق شبه جزیره‌ی عربستان قرار دارد.

امارات یکی از کشورهای بسیار مهم اقتصادی و تجاری در جهان است و شرکت‌های بسیار زیادی از سراسر جهان در این کشور حضور دارند. امارات جز کشورهایی است که در سالیان اخیر رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته است و در مدت بسیار کوتاهی توانسته اقتصاد خود را با بسیاری از کشورهای دنیا ازجمله ایران گره بزند. به همین دلیل، بسیاری از فعالان اقتصادی، این کشور را به عنوان ماکتی از اقتصاد جهان می‎شناسند. حضور بسیاری از افراد و شرکت‌های مطرح دنیا سبب شده تا تجارت با امارات با شرایط بهتر و با سهولت خوبی انجام شود.

اقتصاد امارات بیشتر از همه بر پایه نفت، گردشگری، خدمات و … استوار است و به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا نیز شناخته می‎شود.

امارات و خصوصا دبی، به عنوان یکی از سرمایه‌پذیرترین نقاط دنیا محسوب می‌شود، به نحوی که بیشترین سرمایه را از شرکت‌ها، افراد و دولت‌های مختلف را به خود جذب کرده است. تولید ناخالصی در این کشور نیز بسیار زیاد است و در بسیاری از مواقع نیز هم تراز با کشورهای صنعتی اروپایی می‌باشد.

 

این کشور ثروتمند به دلیل اینکه فرودگاه‌های بسیاری دارد و همچنین بنادر زیادی را گسترش داده است سبب شده تا نرخ صادرات به این کشور افزایش پیدا کند. این ویژگی موجب شده است تا تجارت از ایران که راه آبی و هوایی نزدیکی به این کشور دارد رونق زیادی داشته باشد. اما این به این معنی نیست که هر زمان که مایل باشید با این کشور تجارت کنید، راه برای شما آزاد و خیلی زود رونق پیدا کند. بازاریابی و تحقیق راجع به مشتریان محصول و… امر بسیار مهم و ضروری است که نداشتن اطلاعات راجع با آن می‌تواند شما را با مشکلات عدیده‌ای رو به رو کند. دریافت مشاوره‌ی صادرات به امارت از یک متخصص با تجربه می‌تواند کمک شایانی به شما در این امر مهم کند.

 

امارت متحده عربی – ویترین تجارت بین المللی

 

بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید :   قواعد صادرات با کشورهای همسایه

آمار صادرات دنیا به امارات

طبق آمارهای به دست آمده در سال 2018، امارات به میزان 86440 میلیون درهم کالا را وارد کرده است که این میزان نسبت به سال گذشته اندکی کاهش پیدا کرده است. در میان لیست کالاهای وارداتی به این کشور، نام برخی از محصولات خاص بیشتر دیده می‌شود، به همین تجار می‌توانند تمرکز بیشتری بر روی آن‌ها داشته باشند. طبق این آمارها، واردات کالاهایی مانند سنگ‌های قیمتی، ماشین آلات صنعتی و برقی، وسایل حمل و نقل ، آهن و فولاد و محصولات شیمیایی بیشتر از همه دیده می‎شود.

 

آمار صادرات ایران به امارات

طبق آمارهای به دست آمده در سال 98، بیش از 5 میلیارد دلار کالا از ایران به امارات صادر شده است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. طیف گسترده‌ای از کالاهای ایرانی به این کشور صادر می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محصولات معدنی، کشاورزی و … اشاره کرد. اگر می‌خواهید وارد عرصه صادرات به امارات شوید، باید مهم‌ترین کالاهای صادراتی به این کشور را بشناسید. در ادامه لیستی از این کالاها را بیان می‌کنیم.

  • سوخت‌های فسیلی و مشتقات نفتی
  • آهن و فولاد
  • مس
  • میوه و خشکبار
  • سنگ‌ها و فلرات قیمتی
  • سبزیجات و انواع صیفی جات
  • سنگ‌های ساختمانی و سرامیک
  • فلز روی
  • ماهی و انواع آبزیان
  • سرب
  • محصولات کشاورزی

 

امارت متحده عربی – ویترین تجارت بین المللی

 

بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید :  ترکیه – دروازه طلایی تجارت

 

 

مراحل صادرات کالا به دبی

اکثر فعالیت‌های تجاری امارات از طریق سرکت‌های بازرگانی صورت می‌گیرد؛ بنابراین اگر قصد تجارت به این کشور را دارید بهتر است تا با یک شرکت بازرگانی قرارداد داشته باشید و یا خودتان در دبی یک شرکت تاسیس نمایید. ابتدا باید در گمرک دبی ثبت نام نمایید و پس از آن کد واردکننده یا صادرکننده را نیز از مرجع دریافت نمایید. در نهایت باید مدارک ثبت را به سازمان گمرک دبی ارسال نمایید تا مجوزهای لازم برای صادرات به امارات برای شما صادر شود. برخی از مراحل صادرات به امارات به شرح زیر هستند.

کارت بازرگانی دریافت کنید: برای انجام هر گونه تجارت در سطح بین‌المللی باید کارت بازرگانی مربوط به خود را داشته باشید. بنابراین در قدماول از سازمان‎‌های ذی ربط کارت بازرگانی تهیه کنید.

بازاریابی کالای مورد نظر در امارات: اینکه بخواهید کالای خود را به امارات منتقل کرده و در روز اول ان را به فروش برسانید را از برنامه‌ی خود حذف کنید. مهم‌ترین قدم برای تجارت با این کشور این است که بازار فروش کالای خود را پیدا کنید و یا با تبلیغات موثر آن را ایجاد نمایید.

تهیه‌ی پروفورما یا پیش فاکتور: بعداز پیداکردن خریدارکالای خود باید یک فاکتور حاوی اطلاعات مربوط به مشخصات و قیمت و تعداد کالا را تهیه نمایید.

قرارداد صادراتی: بعد از ارائه‌ی پیش فاکتور باید یک قرارداد با رعایت قوانین بین‌المللی در خصوص تجارت با امضای صادرکننده و واردکننده‌ی کالا تهیه نمایید.

امور گمرکی: در این مرحله باید تمامی امور مربوط به ترخیص کالا از گمرک شامل تعیین ارزش گمرکی کالاها، عقد قراداد حمل و بیمه کالاها، گواهی بازرسی کالاها، صدور فاکتور و گواهی مبدا و ارسال کالاها از گمرک به کشور مقصد را انجام دهید. ترخیص کالا از گمرک دبی بسیار راحت‌تر از ایران است و قوانین سخت گیرانه نیستند.

انتقال وجه: بعد از انجام تمامی این امور باید مراحل مربوط به انتقال وجه از طریق سیستم‌های بانکی، صرافی‌های موجود صورت بگیرد. سیستم بانکی دبی باز است و از این نظر مشکلی برای انجام امور انتقال وجه نخواهید داشت.

 

مزایای صادرات کالا به امارات

با اینکه امارات محصولی برای صادرات ندارد اما از طریق واردات انواع و اقسام محصولات کشاورزی و یا صنعتی تبدیل به قطب صادرات به کشورهای مجاور شده است. بنابراین قطعا برای محصول تجاری شما بازار مناسب و خریداران خوبی وجود دارد.

سیستم بانکی این کشور باز است؛ بنابراین این کشور امکان صادرات و واردات را برای تجار فراهم کرده است.

امارات یکی از کشوهای مهم اقتصادی و تجاری در دنیا محسوب می‌شود و همین امر باعث شده تا شرکت‌های مهم و بزرگتری از تمام دنیا در این کشور سرمایه‌گذاری کنند؛ بنابراین امکان ارتباط با بزرگترین شرکت‌های دنیا از طریق تجارت با امارات برای شما فراهم خواهد شد.

امارات یکی از سرمایه‌پذیرترین کشورهای حال حاضر دنیاست که سرمایه‌های افراد و شرکت‌های مختلف را می‌پذیرد.

نرخ تورم در این کشور حدود 2.1 درصد است و این یعنی یک تجارت با اقتصاد پایدار.

سیستم بانکی قوی، نظام سیاسی پایدار در دبی باعث شده است تا تجارت به این کشور بسیار پرسود و باثبات باشد.

به دلیل اقتصاد خوب و تورم پایین، مردم این کشور از توان مالی برای خرید برخوردار هستند؛ به همین دلیل همیشه بازار فعالی برای کالاهای تجاری شما وجود دارد و این بازار دچار رکود نخواهد شد.

در این کشور برای شرکت‌ها مالیاتی تعلق نمی‌گیرد و دیگر مالیات‌ها نیز بسیار کم است بنابراین می‌توانید یک تجارت پرسود از صادرات به دبی داشته باشید.

 

امارت متحده عربی – ویترین تجارت بین المللی

 

بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید :  افغانستان – بازاری دائمی برای کالاهای ایرانی

 

مدارک و مجوزهای مورد نیاز برای صادرات کالا به دبی

کارت بازرگانی و یا معرفی‌نامه از شرکت جهت ارسال بار تجاری به امارات

گواهی حلال برای تمامی مواد غذایی واردشده الزامی است

بارنامه دریایی برای کالاهای حمل شده از طریق دریا یا بارنامه هوایی برای کالاهای هوایی

گواهی مبدأ صادرشده توسط مقامات صلاحیت‌دار کشور صادرکننده یا تائید شده توسط سفارت دبی

برگه خرید پروفورما و قرارداد خرید و فروش

مشخصات محصول شامل نحوه‌ی استفاده، نام سازنده، واردکننده، ترکیب محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضا است. تمامی مشخصات باید به زبان عربی و انگلیسی روی بسته‌بندی محصول نوشته شده باشد.

ارائه‌ی قرارداد خرید و فروش بین صادرکننده و واردکننده

لیست بسته‌بندی کالاهای صادرکننده

شرکت‌ها باید برای صادرات به امارات کد واردکننده یا صادرکننده‌ی خود را ارسال نمایند.

کالاهای صادرشده باید با کالای ذکر شده در پروانه صادرات مطابقت داشته باشند.

مجوزهای سازمان بهداشت برای مواد غذایی

مجوزهای لازم جهت اخذ مجوز صادراتی

پکینگ لیست

اینوویس

کالاها باید پس از 72 ساعت از ارسال به مقصد خود برسند و حداقل 3 ماه تاریخ انقضا داشته باشند.

 

 

گردآوری و تنظیم نهایی : دکتر محمد قاسمی اسفهرود – ایران گودز مارکت (  IRAN GOODS MARKET )
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه