![تحقیق بازار-ایران گودز مارکت3](https://irangoodsmarket.ir/wp-content/uploads/2023/02/تحقیق-بازار-ایران-گودز-مارکت3.png)
تحقیق بازار صادراتی
از مهمترین موارد پیش از صادرات کالا، تحقیق بازار صادراتی در کشور هدف ، بعنوان یکی از اصلی ترین عوامل بازاریابی بین المللی است.
البته باید قبل از آن ، کالایی برای صادرات داشته باشیم . کالایی که برای صادرات بهینه سازی شده باشد . به عبارت دیگر ، کالایی که در بازار داخلی ، توانسته بازار خود را یافته و بر اساس تجربه مشتریان و عوامل توزیع و فروش ، توانسته باشد ، معایب احتمالی کار خود را یافته و به عبارتی در بهترین حالت خود باشد تا به صادرات فکر کند . چون کالایی که هنوز در بازار داخلی نتوانسته جلب توجه و جذب بازار کند ، در بازار متنوع صادراتی و در جایی که کالاهای با کیفیت از سایر کشورها ، حضور دارند ، شانسی برای فروش و رشد و توسعه ، نخواهند داشت.
تحقیق بازار صادراتی
بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید : روشهای بازاریابی بین المللی
تحقیقات بازار روی کسب اطلاعات در زمینه مواردی نظیر الزامات و استانداردهای مورد توجه در کالاهای وارداتی کشور مقصد ، مقررات و قوانین واردات کشور مبدا و کشور مقصد ، روش های توزیع و حمل کالا ، اندازه و رشد بازار ، رقابت ، جمعیت و میزان تولید محلی و … تمرکز دارد تا بتوانید فرصت های بازار و هزینه دستیابی به آنها و نحوه فروش خارجی کالای ایرانی را ، ارزیابی کنید.
جمع آوری این اطلاعات – مخصوصا اطلاعات مربوط به فعالان اقنصادی و نحوه عملکرد بازار – معمولا کار ساده ای نیست ولی به شما کمک میکند تا با ارزشها ، طرز تفکر و فرهنگ خرید یک کشور ، آشنا شوید.
ولی یکی از ارزشمندترین عناصر تحقیقات بازار ، اطلاعاتی در مورد ” حس بازار ” است و باید بدانید که محصول یا خدمات شما به چه صورت ، در محیطی که در آن کسب و کار می کنید ، رقابت خواهد کرد.
حس بازار به معنای درک نحوه عملکرد مشتریان ، ساز و کار تجاری خریدار ، اقدامات رقبا و موانع موجود در مسیر ورود به بازار می باشد.
روش حرفه ای تحقیقات صحیح و دقیق ، باعث کسب اطلاعات از افرادی می شود که در بازار فعالیت داشته و می توانند دانش خود در مورد بازار را به طور کاربردی به شما انتقال دهند . از جمله این اطلاعات می توان به انواع خریداران ، نحوه مبادله ، عوامل فرهنگی در معاملات تجاری ، شرایط محیط بازار و راههای دسترسی به شرکت های خارجی مشتری کالای ایرانی ، اشاره کرد.
تحقیق بازار صادراتی
بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید : استراتژی های توسعه بازار
تحقیق بازار صادراتی ، نباید همانند یک تحقیق صرفا آکادمیک و بر پایه اعداد و ارقام باشد. نتیجه انجام یک تحقیق بازار صادراتی تخصصی، تعیین عوامل محرک بازار و نحوه بهرهمندی هر چه بیشتر از آنها است.
با ارزشترین عنصر تحقیق بازار صادراتی، شناخت بازار و ملموس بودن آن است، یعنی ما میدانیم محصول یا خدمات شما به چه صورت در حوزه تجارت و بازاریابی بینالملل ، رقابت خواهد کرد.
کسب و کارهای بسیاری هستند که برای یافتن خریدار خارجی تلاش میکنند. این موضوع حاکی از دشوار بودن ایجاد ارتباط موثر با بازرگانان خارجی است ؛ به همین دلیل به یکی از چالشهای مهم شرکتهای تولیدکننده تبدیل شده است.
ضعف کسب و کارها ، در عدم ایجاد راههای ارتباطی و فقدان آشنایی با تکنیکها و استراتژیهای بازاریابی برای جذب مشتریان خارجی ، مهمترین عواملی است که ارتباط با مشتری خارجی را پیچیده میسازد.
با وجود پیشرفت دنیای ارتباطات و اطلاعات ، گزینههای زیادی جهت یافتن فرصتهای صادرات به وجود آمده است.
جهت یافتن خریدار خارجی ، روشهای متعددی از جمله شرکت در نمایشگاههای بینالمللی ، ارتباط از طریق سایت ها و نیز شرکتهایB2B ، مراجعه حضوری به بازارهای بومی کشور هدف ، تاسیس دفاتر نمایندگی ، بازاریابی تلفنی ، تبلیغات و… وجود دارد.
تحقیق بازار صادراتی
بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید : صادرات – از ایده تا اجرا
وبسایت IGM ، شرایطی را فراهم آورده تا بتوانید به راحتی ، تحقیق بازار صادراتی خود را ، در کشور مورد نظرتان ( در صورت مشخص بودن بازار هدف ) و چه در صورت مشخص نبودن کشور هدف ، انجام دهید . کافیست کالای باکیفیتی برای صادرات داشته باشید .
نتیجه تحقیق بازار صادراتی ، شامل اطلاعاتی از قبیل ، آئین و فرهنگ و ارزشهای کشور هدف ، رویکرد و میزان محبوبیت کالای صادراتی در بازار هدف ، روشهای پیشنهادی فروش و تبلیغات و از همه مهمتر ، اطلاعاتی در مورد عناصر تاثیر گذار بازار ، از قبیل فعالین و مرتبطین با کالاهای مشابه در کشور هدف ، میباشد .
اطلاعات تجار و شرکتهای تجاری شامل اطلاعاتی ، از قبیل ؛ زمینه فعالیت ، ایمیل آدرس ، تلفن ، آدرس دفتر و وبسایت مربوطه خواهد بود.
تجارت و صادرات باید با علم و آگاهی و چشم باز ، انجام شود تا سرمایه و کالای خود را به خطر نیندازیم.
تا آخرین نقطه فروش و تا شروع صادرات ، در کنارتان هستیم.
کافیست تصمیم برای صادرات داشته باشید . پس فورا با ما تماس بگیرید.