خدمات بازاریابی بین الملل

 

International Marketing    یا بازاریابی بین الملل ، به اجرای برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی برای فروش محصول و یا خدمات در خارج از مرزهای یک کشور گفته می شود. گاهی نیز به بازاریابی بین الملل Global Marketing هم گفته می شود.

بازاریابی بین المللی کالا در بازارهای جهانی از حساسیت‌های خاصی برخوردار است و در صورت عدم رعایت نکات حرفه ای بازاریابی ، باعث اتلاف سرمایه گذاری مالی و انسانی می‌شود. اینجاست که نقش کلیدی و اهمیت ، یک برنامه تحقیق بازار صادراتی ، بخوبی مشخص می گردد.

در ابتدا ، با عنایت به میزان جذابیت ، کیفیت  و کارایی محصول صادراتی و بعد از آن ، توجه به  ابزارهای شناخت بازار ، شناسایی بازارهای هدف مبتنی بر تحقیقات بازار ، بررسی استراتژی و روش های قیمت گذاری استاندارد صادراتی ، تعیین سهم بازار رقبا ، آشنایی با شیوه‌های دسترسی به شبکه‌های اصلی توزیع و بررسی موانع عمده توسعه بازار ، می‌تواند راهگشای یک بازاریابی بین المللی موثر و در نهایت یک فروش صادراتی موفق و پایدار باشد.
تحقیقات بازاریابی بین المللی کمک می کند تا اطلاعات اولیه در خصوص شرایط تعرفه گمرکی کشور مبدا و مقصد ، منحنی رشد بازار محصول ( داخلی – خارجی ) ، میزان حجم تبادلات تجاری کالای مورد نظر (میزان تقاضا در بازار هدف ) ، استانداردها و قوانین کشورهای مبدا و مقصد ، شرایط حمل کالای موضوع صادرات ، بسته بندی کالا بر اساس نیاز بازار هدف و میزان سطح فناوری کالا ، مشخص شود و بر اساس آن بهترین راه را برای بازاریابی صادراتی ، انتخاب کنیم .

خدمات بازاریابی بین الملل

 

بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید :  روشهای بازاریابی بین المللی

 

 

بسیاری از شرکت‌ها ، عموماً توان و زمان کافی را برای تحقیقات بازار بین المللی ، صرف نکرده و آموزش بازاریابی بین المللی را جدی نگرفته اند ، به همین دلیل از ورود به این بازارها خودداری نموده و یا در صورت ورود ، شکست می‌خوردند. متأسفانه بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی به دلیل عدم شناخت درست از بازاریابی بین‌المللی نمی‌توانند از ظرفیت‌های بازارهای جهانی بهره ببرند. ورود و موفقیت به بازارهای جهانی مستلزم صرف هزینه ، زمان ، تلاش زیاد و پیگیری دوره های آموزشی مرتبط می باشد. کسب‌وکارها باید بدانند ورود به بازار جهانی به‌راحتی انجام نمی‌شود و نباید نسبت به این بازارها دید کوتاه‌مدت داشت.

بازاریابی یک فرآیند است که با تحقیقات بازار آغاز شده و تا خدمات پس از فروش ادامه دارد. به‌طور خلاصه شکل زیر فرآیند بازاریابی را به نمایش می‌گذارد.

 

خدمات بازاریابی بین الملل

 

بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید :  قوانین بازاریابی بین المللی
 

هرچند فرآیند فوق ، در بازارهای مختلف به میزان زیادی مشترک است ، اما نوع اجرای آن دارای تفاوت‌هایی است .  طبیعی است در بازارهای بین‌الملل ، کار بازاریابی پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر است.

در بازاریابی بین‌الملل، تحقیقات بازار از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه اساساً بازارهای بین‌المللی بسیار وسیع‌تر از بازارهای داخلی هستند ، به همین دلیل باید توجه بیشتری در این بخش داشت . ضمن آنکه تحقیقات بازار در بازارهای بین‌الملل دارای هزینه بالاتری نسبت به تحقیقات بازار در فضای داخلی است.
در این متن برای آنکه از طرفی به ادبیات بازاریابی پایبند باشیم و از طرف دیگر به محدودیت‌های شرکت‌ها در بازارهای بین‌الملل توجه داشته باشیم ، اجرای فرآیند بازاریابی را در 2 مرحله اصلی پی می‌گیریم:

1 – تحقیقات بازار برای انتخاب بازارهای هدف
2 – طراحی و اجرای یک برنامه بازاریابی مناسب

درواقع برای موفقیت در بازارهای بین‌المللی ، در کنار آموزش بازاریابی ابتدا باید به کمک تحقیقات جامع ، بازار یا بازارهای مناسب را انتخاب نموده ، و پس‌ازآن برنامه‌های بازاریابی متناسب با آن بازار را اعمال کرد. در این صورت شرکت می‌تواند امیدوار باشد تا یک سهم پایدار از بازار موردنظر بدست آورد. به‌عبارت‌دیگر رمز موفقیت در بازاریابی بین‌المللی عبارت است از:

 

خدمات بازاریابی بین الملل

 

بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید :  استراتژی های توسعه بازار

خدمات بازاریابی بین الملل در سایت  IGM

-IRAN GOODS MARKET-

 

  • انجام پروژه تحقیق بازار صادراتی ؛ بصورت اختصاصی برای محصول شما در کشور هدف مد نظر
  • ارائه خدمات ؛ در راستای تسهیل صادرات و کشف بازارهای صادراتی برای تامین کنندگان
  • مهندسی محصول ، برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان به منظور تطبیق بیشتر با بازارهای صادراتی با ارزش
  • کمک به صادرات شرکت‌ها ؛ برای افزایش عملکرد فعالیت‌های صادراتی آن‌ها
  • جمع آوری اطلاعات مورد نیاز صادرات و استفاده موثر از آن
  • تهیه منابع اطلاعاتی صادراتی موثر
  • ارائه اطلاعات آنلاین و به روز
  • بازاریابی فیزیکی کالا در کشور مقصد
  • فروش و ارائه نمونه کالا در کشور مقصد
  • جمع آوری اطلاعات شرکتهای خریدار در بازار هدف
  • فروش نهایی و سودآوری صادرات برای تولید کننده

 

تا انتهای فروش  و تا شروع صادرات و نیز در تمامی مراحل صادرات ، از تحقیق بازار و بازاریابی تا حمل و نقل و ارسال و تحویل کالا ، در کنارتان هستیم.

اگر کالایی با کیفیت صادراتی دارید ، فورا با ما تماس بگیرید.

 

IRANGOODSMARKET@GMAIL.COM
INFO@IRANGOODSMARKET.IR
989156695909+